torsdag 28 juli 2011

Sommarens Hälsotips, del 2


Hittade en fantastisk dikt som får bli min del 2 av Sommarens Hälsotips. 
En dikt med så mycket känsla, som säger allt jag vill säga så enkelt och fint.

Blommor i min trädgård/Borgåsund

Jag tillägnar dikten min mormor Edith, som idag för 2 år sedan somnade in i evigheten,
och till en kär vän som har förmågan att få mej att se livet precis så här:

Att se en värld i ett sandkorn
och se en himmel i en vild blomma.
Hålla oändligheten i sin handflata
och finna evigheten i en timme
                               (William Blake)


Solnedgång, Lilla Vägen, Borgåsund

 Sök vänskap med människor som får dej att se världen i ett sandkorn, då blir livet rikt & fyllt med mening. Sov gott i sommarnatten!

Kramar!






3 kommentarer:

  1. Så otroligt vackert och tänkvärt - tack Angelica!

    SvaraRadera
  2. Åååååh, så FIIIIIINT!!! Det gör jag från och med nu; försöker att bara välja "sandkornsvänner"... STOR kraaaaam, Vackra du! <3

    SvaraRadera
  3. DET var mycket tänkvärda, vackra ord kära Dotter. Att du tillägnar min kära lilla mamma, din fina mormor, det gör mig rörd till tårar.... Tack Angelica, för att DU är DU.Kram från Mamma

    SvaraRadera